Vztah se zákazníkem
Fáze vztahu
Každý vztah se zákazníkem prochází několika fázemi. Zjednodušeně
lze říci, že se jedná o navázání, rozvíjení a ukončení vztahu. V každé z těchto
fází musí být pro zvyšování hodnoty vztahu využívány jiné prostředky.
Navázání vztahu
Velmi často je pro upoutání pozornosti potenciálního zákazníka využívána marketingová kampaň. V současné době se však čím dál zřetelněji objevují
dvě úskalí této tradiční metody. Klasická marketingová kampaň bere zákazníka
jen jako příjemce sdělení, kdežto přístup orientovaný na zákazníka očekává, že
zákazník má zájem vést se společností dialog. Dalším negativním jevem je
vzrůstající marketingová imunita u zákazníků. Média jsou zaplavena
různými informacemi ze všech možných oborů a není ani v silách běžného člověka
všechny tyto informace vstřebat. Proto zákazníci pečlivě filtrují sdělení, jež
zaregistrují a která nechají volně proplout, a tím se zákonitě snižuje
efektivita jednotlivých marketingových kampaní.
Další metodou pro získání nového zákazníka je marketing…