Seznam Sklik
„Sklik“ (čtěte „es klik“) je reklamní systém firmy Seznam.cz,
který umožňuje zobrazování cílených inzerátů na stránkách výsledků vyhledávání
Seznam.cz, Z boží.cz, Firmy.cz, Encyklopedii, Obrázky.cz, Sbazaru a dalších
vyhledávacích webech, jakož i na dalších webech spadajících pod firmu
Seznam.cz. Tato kontextová reklama se tedy zobrazuje také na obsahových webech
Seznamu, jako jsou například Novinky.cz, Sport.cz, Super.cz, Sfinance.cz,
Sauto.cz apod. Domovská stránka této inzertní a reklamní služby je na adrese www.sklik.cz. „Sklik“ je ryze český
systém vycházející z úspěšného reklamního systému Googlu (bude popsáno
dále).
Při používání systému „Sklik“ neplatíte žádné vstupní poplatky, stačí se
jen zdarma zaregistrovat (mít účet u Seznamu). Platíte pouze za návštěvníka,
který jeho pomocí navštíví vaše stránky, tedy nikoli za zobrazení inzerátu.
Platíte jen za kliknutí na inzerát, který se zobrazuje na některém webu
Seznamu, a od toho pochází název „Sklik“ (=Seznam klik). Hovoříme o tedy
systému „PPC“ („Pay Per Click“ – platba za klik). Cena za prokliknutí není
konstantní a závisí na řadě faktorů. Nesmírně důležitá je ovšem skutečnost, že
inzeráty jsou zobrazovány pouze při hledání konkrétních souvisejících klíčových
slov, které si můžete dle potřeby předem nadefinovat. Reklama se ve výsledcích
Seznamu zobrazuje nahoře a napravo – viz následující obrázek (je uvedena
…