Podstata internetového marketingu
Internetový marketing je pojem, který v češtině zdomácněl, ale
obsah tohoto pojmu je pro řadu lidí zcela neznámý nebo zavádějící. Spousta
firem se zabývá tvorbou webových stránek, ale o marketingu toho mnoho neví,
jiní zase vidí umístění své firmy na prvních místech vyhledávačů jako cíl
veškerého svého snažení. Podstata internetového marketingu je však podstatně
širší a vychází ze zásad obecného marketingu, se kterými jsme se seznámili v
předchozí části. Více než v aktivitách mimo internet se zde vše prolíná,
navazuje na sebe a vzájemně se podmiňuje a výsledky je možné lépe měřit a
vyhodnocovat.
Manažerům nebo osobám zabývajícím se internetovým marketingem však nestačí znalosti marketingu. Musí mít i určité technické znalosti, např.
alespoň základní znalost jazyka HTML, CSS, trochu JavaScript a ideálně i PHP. V
opačném případě zatěžují i část IT oddělení a tím snižují produktivitu celé
firmy.
Dále by měli mít alespoň základní informace o RSS, způsobech měření
návštěvnosti, o technologiích používaných k vyhledávání atp. Velké firmy mají
tým manažerů, obchodníků, IT pracovníků, grafiků, textařů, redaktorů atd.,
který je veden zkušeným pracovníkem. Ale malé firmy mají k dispozici podstatně
menší tým, případně musí vše zvládat pouze jednotlivci. Některé činnosti pak
budou delegovat na externí firmy, a proto by měli vědět, co požadovat a co a
jak kontrolovat.
(Pozn.: Technologie RSS umožňuje uživatelům internetu přihlásit se k
odběru novinek z webu, který nabízí RSS zdroj. Tento zdroj se většinou
vyskytuje na stránkách, kde se obsah mění a přidává velmi často [například
zpravodajské servery].)
Problémem, ale i…