On-line kurz internetového marketingu: Řešení úkolu ze 4. lekce
První věcí, kterou musíme udělat, je dát dohromady (nejlépe vypsat se na
papír), co od webových stránek očekáváme, k čemu mají sloužit. Jestli mají
návštěvníky pouze informovat, nebo jestli mají i prodávat, zda budou součástí
image firmy, jestli mají prvořadě informovat o zboží, nebo budit dojem seriózní
firmy atp. Tím nechci říct, že stránky, jež prodávají nebo dělají reklamu na
produkty nejsou seriózní, jen jsou méně zaměřené na reklamu.
Navážu na úkol z druhé lekce, kdy jsme byli majiteli firmy na
poskytování připojení k internetu a této firmě nyní nechám vytvořit
stránky.
Stránky tvořím proto, abych v prvé řadě informoval návštěvníky o
možnostech připojení k internetu a dalších službách a zaujal je natolik, aby si
chtěli o těchto možnostech přečíst více informací. Zde jen připomenu teorii
long tail, tedy že šanci na úspěch určitě mám a poptávka po mém produktu jistě
existuje. To jsem ostatně prověřil analýzou, viz předchozí lekce.
Dalším účelem stránek je produkt rovnou prodat. Musí být proto
jednoduché a intuitivní najít a vyplnit objednávkový formulář. Chci, aby
stránka, firma i produkt budily dojem…