Komunikace se zákazníkem a partnery
Komunikace s okolím je pro podnikatele velmi důležitá. Denně přicházíte
do styku se zákazníky, dodavateli, obchodními partnery… ti všichni vás musí
vidět přesně tak, jak potřebujete.
V komunikaci s okolím se mají malé i střední firmy a podnikatelé stále
co učit. Není na škodu podívat se, jak to dělají velké společnosti, a to dobré
od nich „opsat“. I když nemáte (pravděpodobně ani nepotřebujete mít) telefonní
linku zdarma, kde by 24 hodin denně odpovídala na dotazy usměvavá telefonistka,
můžete dosáhnout toho, že vás bude vaše okolí vnímat v pozitivním světle, a to
kdykoliv s vámi přijde do kontaktu.
Všechno je komunikace
Zjednodušeně lze říci, že vším, s čím přijde zákazník nebo obchodní
partner do styku, je komunikace. Nejde tedy jen o e-maily, telefony nebo osobní
kontakt. Všimněte si, že velké firmy se vždy snaží držet se v komunikaci
jednoho stylu, a to včetně webového formuláře, katalogů, ladění prodejen,
oblečení prodavačů atd. Důvod je prostý – vše musí vysílat stejný signál.
Stejně jako v případě grafické identity.
Jakmile totiž komunikace…