Jak přemýšlejí vaši zákazníci
Lidé chtějí být utvrzováni v tom, že je jejich pohled na svět správný, a
vybírají si výrobky, které do jejich světonázoru zapadají. Ostatní informace a
produkty ignorují, nebo se nechají dlouho a pracně přesvědčovat, což si malá
firma nemůže dovolit.
Najděte tedy lidi, do jejichž pohledu na svět zapadá váš produkt či vaše
firma, oslovte je a prodávejte!
Příklad:
Pěstujete BIO rajčata? Vaší cílovou skupinou jsou lidé, kteří si
myslí, že BIO potraviny jsou kvalitnější a zdravější, a mají dobrý pocit z
toho, když takové potraviny kupují. Nemá smysl přesvědčovat o kvalitě vašich
rajčat každého v okolí, protože je každý nekoupí a vy vyplýtváte spoustu
energie (a peněz) na oslovení lidí, jež váš produkt ani trochu nezajímá. Vaše
cílová skupina je sice relativně menší, ale má solidní kupní sílu.
Naopak pro lidi, kteří kupují potraviny především podle ceny, není
kvalita podstatným měřítkem. Pokud tedy prodáváte obyčejná rajčata, ale za
velmi nízkou cenu, nabízejte je lidem, kteří mají dobrý pocit z toho, že při
nákupu potravin ušetří (zde bude cílová skupina jistě o poznání větší, ale díky
nízké ceně musíte prodat mnohem…