Měkké dovednosti pro Váš osobní růst
V každé profesi i v osobním životě využijete měkké dovednosti (soft skills) - komunikační dovednosti, prezentační dovednosti, řízení času (time management), efektnivní řešení konfliktů. Zabezpečte si přístup ke všem těmto soft skills tématům v rámci výhodného předplatného. Využít můžete i multilicenční programy pro celou firmu - přístup ke všem seminářům již od 83 Kč měsíčně za jednoho uživatele. V ceně jsou kromě soft skills lekcí i hard skills (tvrdé dovednosti) a koučink.
Manažerské dovednosti
- Manažerské dovednosti, komunikace a řešení konfliktů na pracovišti
- Profesionální dovednosti manažera
- Nově manažerem
- Pravidla úspěšné komunikace
- Test k manažerským dovednostem - certifikační (soft skills)
Řízení lidských zdrojů
- 10 nejdražších chyb při řízení lidí
- Nástroje a metody motivace zaměstnanců
- Test k řízení lidských zdrojů - certifikační (soft skills)
Rozvoj osobních a obchodních dovedností
- Psychohygiena v praxi
- Cvičení a zdokonalování paměti
- Procesní řízení
- Prodejní dovednosti
- Efektivní tým
- Telefonický kontakt s klienty
Manažerské dovednosti, komunikace a řešení konfliktů na pracovišti
1. Osvojte si dovednosti řídícího pracovníka
Bojujete věčně se svými nadřízenými? Naučte se, jak získat souhlas svých zaměstnanců i spolupracovníků, jak přesvědčovat a ovlivňovat druhé a současně nepodléhat neetickým manipulativním postupům. Změňte se – a změňte své okolí!
- styly vedení lidí s důrazem na nové směry,
- jak získávat souhlas zaměstnanců a spolupracovníků,
- účinné způsoby, jak přesvědčovat a ovlivňovat druhé a současně nepodléhat neetickým manipulativním postupům,
- pobrana proti manipulaci.
2. Naučte se rozpoznat různé typy osobností
Umíte dobře odhadnout člověka? Získejte přehled o typech svízelných osobností včetně zvládací strategie. Lehce zvládejte obtížné typy lidí!
- leadership,
- jedinci v práci – typy osobností,
- přehled typů svízelných osobností včetně zvládací strategie.
3. Správně a efektivně motivujte své podřízené
Také se Vám někdy zdá, že je nemožné přesvědčit druhé o tom, že mají něco udělat? Často bývá těžké přesvědčit i sám sebe… Naučte se umění motivace! Pomůžeme Vám, ať jste ještě úspěšnější!
4. Najděte své zloděje času a bojujte s nimi
Noční můry z hořících termínů? Žaludeční vředy z věčného časového stresu? To vše už pro Vás bude minulostí. Zanalyzujte si, jak s časem pracujete, definujete si své zloděje času a my Vám poradíme triky, jak s nimi bojovat. Naučíte se, jak co nejlépe využít čas v práci!
5. Využijte pozitiva stresu pro manažerskou práci
Stres může být příčinou mnoha vážných onemocnění, proto je důležité znát techniky zvládání stresu a zavést zásadní protistresová opatření. Nedovolte, aby se stres stal pánem situace!
6. Správně koučujte svůj tým
Cílem každého vedoucího je mít perfektně fungující tým. Naučíte se svůj tým nejen správně sestavit, ale i účinně koučovat. Prosaďte sebe i své nápady!
7. Ať se pro Vás změna stane výzvou
Říká se, že změna je život. Naučte se, jak provádět změny ve Vaší organizaci, aby je zaměstnanci přijali za své a vždy vedly k tomu nejlepšímu výsledku. Vždy je co zlepšovat…
8. Jak si vybrat správného zaměstnance?
Tajemstvím každého úspěšného manažera jsou metody, jak vybírat správné lidi a minimalizovat riziko špatného výběru. Naučte se vyhledávat schopné zaměstnance!
9. Eliminujte chyby při hodnocení svých podřízených
Máte skvělé zaměstnance? Naučte se o ně správně pečovat, aby neutekli ke konkurenci. I pochválit se musí umět!
10. Zvládněte bezchybně dospělou firemní komunikaci
Nejen slova jsou důležitá, neméně toho řeknete svým postojem a gesty. Důležitá je také práce s emocemi druhé strany. Neříkejte svým tělem něco jiného než slovy!
11. Naučte se profesionálně koučovat poradu
I dospělí se někdy chovají jako malé děti. Naučte se, jak vést poradu, abyste zvládli i obtížné typy posluchačů a udrželi jejich pozornost – přinese Vám to velký užitek. Lehce zvládněte každou poradu.
12. Vnímejte konflikt jako pozitivní součást rozvoje
Při řízení lidí se někdy nelze vyhnout střetu názorů. Naučíme Vás, jak zařídit, aby Vám žádný konflikt nepřerostl přes hlavu. Naučte se vyřešit každý konflikt!
13. Staňte se odborníkem v interkulturní komunikaci
V dnešním světě se obchod neomezuje hranicemi států. Vstupte i Vy na mezinárodní pole podnikání výborně připraveni. Dozvíte se, jaké jsou typické způsoby jednání v ČR a odlišnosti od kultury evropské a americké. Jiný kraj, jiný mrav – interkulturní komunikace je skutečným uměním!
14. Efektivně komunikujte se svými zaměstnanci
16. Definujte si základní zásady vyjednávání
17. Jak správně sdělovat kritiku
19. Umíte říci "NE" bez pocitu viny?
20. Jak řešit problémy se zaměstnanci?
21. Jak si udržet úspěšné zaměstnance?
22. Jak zvládnout obtížné zaměstnance?
23. Překonejte problémy spojené s konflikty a stresem
- signály konfliktu a stresu a faktory ovlivňující jejich vznik,
- komunikace v konfliktu a stresu,
- mobbing, bossing,
- stránky, proces, styly a metody řešení konfliktu.
24. Jak zapůsobit na druhé?
25. Předneste publiku svůj projev dokonale
26. Rozvíjejte svůj tým - vyplatí se to!
27. Nově manažerem
Videoseminář Vám pomůže porozumět rozdílům v pracovním chování a výkonnosti osob, pravidlům motivace, přesvědčování a hodnocení i jednání s komplikovanými zaměstnanci.
- základní manažerské úkoly a role,
- řídící styl a situační řízení,
- praktické nástroje řízení a vedení,
- jak motivovat, hodnotit a kontrolovat,
- tvorba a vedení týmů,
- jak řešit konflikty, řídit disciplinu a jednat s komplikovanými zaměstnanci.
28. Pravidla úspěšné komunikace
Jaké jsou hlavní předpoklady a zásady úspěšné komunikace? Dozvíte se základní informace o důvěryhodnosti mluvčího, přesvědčivosti sdělení, zaujetí posluchačů, překonávání námitek, udržení pozornosti a nejčastějších bariérách přesvědčivosti.
29. Kompetenční pohovor a jeho využití v praxi
„Který je ten pravý nebo ta pravá?“ Tuto otázku si kladou nejen hrdinové pohádkových příběhů, ale také personalisté. Jak zjistit, že před sebou máte zkušeného obchodníka, organizačně zdatnou asistentku, nápaditého kreativce či jen obratného herce? Metody jsou různé. Zapomenout můžete na kouzelné hrášky a mluvící mouchy, pro běžné pozice se nehodí ani finančně náročná assessment centra.
Vyzkoušejte nenáročnou, ale přitom velmi účinnou metodu hlubšího poznání kvalit kandidátů, metodu kompetenčního rozhovoru, která Vám umožní „nahlédnout za fasádu", a zjistit, co uchazeč opravdu umí a co jen předstírá.
30. Talent management, Řízení kariéry v praxi
Videoseminář se zabývá cíli, nástroji a metodami řízení, využívání a rozvoje talentu v podnicích.
- co je to talent, jak jej vymezit a nalézt,
- jak s ním zacházet, jak jej využívat a udržet,
- jak talent zaměstnanců dále rozvíjet,
- jak řídit kariéru a plánovat nástupnictví.
31. Získávání nových zaměstnanců a personální marketing
Získávání nových zaměstnanců je jedním z nejčastějších úkolů personalistů.
- nábor,
- personální marketing,
- outsourcing,
- výběr a rozmísťování zaměstnanců,
- výběrové řízení.
32. 10 nejdražších chyb při řízení lidí
Cílem tohoto video semináře je seznámit účastníky s nejzávažnějšími manažerskými chybami a nevhodnými zvyklostmi pří řízení lidí.
- proč jsou manažerské chyby drahé,
- nejdražší chyby při řízení lidí,
- manažerské zlozvyky,
- jak chyby při řízení lidí překonat.
33. Zaměstnanci pracující z domova
Cílem tohoto videosemináře je získání orientace v pravidlech pro výkon práce z domova. Zaměstnavatelé sami musí pravidla pro výkon práce z domova vhodným způsobem dopracovat. Seminář poskytne odpovědi na časté otázky a praktické rady směřující k nastavení právního režimu pro výkon práce z domova.
- dohoda se zaměstnancem o výkonu práce z domova a její doporučený obsah,
- právní úprava práce z domova v zákoníku práce – co se na zaměstnance pracující z domova nevztahuje,
- možnosti rozvrhování a evidence pracovní doby,
- nesení nákladů spojených s výkonem práce,
- další souvislosti práce z domova – odměňování, překážky v práci, bezpečnost práce.
34. Proces adaptace nového zaměstnance
Zařazení zaměstnanců a jejich adaptace na novém pracovišti je poslední, avšak velmi významnou fází systému výběru.
- adaptace,
- vznik pracovního poměru,
- úskalí adaptace,
- role manažera při adaptaci.
35. Nástroje a metody motivace zaměstnanců
Seznamte se se zásadami správné motivace a nejčastějšími chybami, kterých se vedoucí při motivaci dopouštějí.
- základní pravidla motivace,
- jak bránit demotivaci,
- motivační nástroje,
- působení odměn a sankcí,
- proč motivace selhává.
Psychohygiena v praxi
36. Začněte mít zdravě rádi sami sebe
37. Eliminujte konflitky a zklamání v pracovním i osobním životě
38. Manipulace a motivace - poznejte rozdíl
39. Umíte ocenit a pochválit sami sebe?
40. Jakou tvář ukazujete světu?
41. Posilujte své seběvědomí
42. Chvalte, chvalte a ještě jednou chvalte
43. Poznáte osobu trpící sebenenávistí a umíte s ní vycházet?
44. Poznáte osobu trpící sebenenávistí a umíte s ní vycházet? (2. část)
45. Buďte sami sebou
46. Znáte sociální hry?
47. Desatero dospělé komunikace
48. Mluvte nahlas o tom, co chcete
49. Máte ve svém životě rovnováhu?
Cvičení a zdokonalování paměti
Kurz Vám poradí, jak na situace, kdy paměť selhává. Pomůže Vám s tréninkem, aby se Vaše pozornost i paměť zlepšila. V jednotlivých kapitolách najdete testy a cvičení - mozkocvičnu, na nichž si ověříte své paměťové schopnosti, míru koncentrace i logické uvažování. Získáte tipy pro lepší zapamatování a vodítka ke snazšímu vybavování informací.
50. Paměť - základní pojmy a definice, bez kterých se neobejdete
Dříve než se začnete vážně znepokojovat vlastní pamětí, uvědomte si, že žádný systém, ani organismus, nepracuje absolutně bez závad. Důležité a do určité míry i uklidňující je vědět, jak lidská paměť pracuje. Můžete se pak lépe podílet na její nápravě, protože se vyvíjí podle toho, jak s ní nakládáte.
- etapy ukládání informací do paměti,
- zapomínání,
- příčiny zapomínání,
- příčiny situací, kdy paměť selhává všem a jak na ně?.
51. Mozek jako nástroj - základní pojmy a definice
Lidský mozek, jeho funkce a skladba jsou předmětem zájmu už po tisíciletí. Svědčí o tom první písemné zmínky, pocházející z doby kolem r. 2500 př.n. l. Přestože nejmodernější technika v posledních letech velmi přispěla k jeho zkoumání, patří stále mezi málo probádané oblasti. Dodnes je považován za nejkomplikovanější hmotu ve vesmíru, přestože by se vešel do našich dlaní.
- vzhled a stavba,
- plasticita mozku,
- lateralita mozkových hemisfér,
- liší se pamět mužů a žen?.
52. Senzorická paměť - vstupní brána do naší paměti
Čeho si nevšimneme, to si nemůžeme pamatovat! Na tom, jak přesně informaci smyslovým aparátem zaznamenáme, je založen úspěch zapamatování. Každá vzpomínka má v naší mysli jedinečný obraz, melodii, vůni nebo vyvolá z paměti pocit z doteku.
- mozek a smysly,
- stárnutí smyslů,
- jste vizuální nebo akustický typ?
- muži a ženy - rozdíly ve smyslovém vnímání.
53. Faktory ovlivňují paměť - základní pojmy a definice
Životnost svého mozku prodlužujeme vědomě tím, že ho namáháme. Albert Einstein kdysi řekl: „Většina lidí používá pouze pět nebo šest procent mozkové kapacity“. Pravda je to jen zčásti, ale ze svého mozku můžeme dostat více, aniž bychom ho zahltili. Můžeme udržet a zvyšovat kreativní i mentální potenciál v netušené míře.
- biologické faktory,
- psychické faktory,
- mentální faktory zlepšující zapamatování.
54. Pozornost
Pozornost je schopnost, která umožňuje výběrové zaměření a koncentraci vědomí člověka na určité předměty a jevy. Je tedy selektivní - dokáže monitorovat a vybírat jen ty podněty, které si v daném okamžiku přejeme nebo potřebujeme uvědomit a ostatní pomáhá ignorovat. Je nezbytnou součástí kognitivních (poznávacích) procesů. Znamená zlepšení jakékoliv činnosti. Závisí na osobnosti, zájmu a vztahu ke světu. Vyžaduje mobilizaci všech smyslů a odhodlání si vjem zapamatovat.
- typy pozornosti,
- pozornost nesnese polovičatost,
- rušivé vlivy,
- nápravná opatření.
55. Krátkodobá paměť - paměť večer před zkouškou
Krátkodobá paměť je trvalejší než senzorická paměť a obsahuje položky, na které myslíme v jediném okamžiku. Zážitky jsou v této rovině ve stavu aktivace, snadno dostupné. Nemusíme nad nimi dlouho přemýšlet. Většina z nich vymizí hned poté, co se přihodily. Dá se zjednodušeně říci, že krátkodobá paměť uchovává informace do té doby, než jsou buď zapomenuty nebo uloženy do stabilnější dlouhodobé paměti.
- techniky zvyšování kapacity krátkodobé paměti,
- organizování - kategorizace,
- nepodceňujte vědomé opakování.
56. Knihovna našeho ducha - dlouhodobá paměť
Dlouhodobá paměť, v níž máme zážitky uložené, z nás činí naprosto neopakovatelné bytosti. Je jen naše a nikdo jiný nemá stejnou. Dokonce ani lidé, kteří s námi sdílejí určité prožitky. Každý z nás má zážitky ve svých vzpomínkách uloženy jinak.
- obsahová struktura dlouhodobé paměti,
- hříchy paměti a problémy s vybavováním,
- uzel na paměti a techniky lepšího vybavení.
57. Metody posilování paměťového procesu
Častěji než mnemotechnické pomůcky využíváme logiku nebo vrozenou schopnost mozku transformovat verbální i vizuální informace a ty pak přirozeně spojovat s jinými, už v paměti uloženými. Vyvolává to v nás pozitivní emoce z vlastních schopností.
- asociace - spojitost,
- vizualizace - představivost,
- technika Loci - metoda místa,
- technika symbolů.
58. Lateralita jako jedna z příčin nesnází
Paměť na tváře je mnohem přesnější než na objekty, domy, auta nebo zvířata. Z výzkumů vyplývá, že si lidé v průběhu života pamatují a vybaví až 70 % tváří, ale dokážou k nim přiřadit jen 20 % jmen.
- ve jménech hledejte logiku,
- tvář napoví,
- strategie zapamatování tváří a jmen,
- strategie dekódování.
59. Slov jsou tisíce, číslic jenom deset!
Lidé mají obecně se zapamatováním čísel podobné problémy jako se jmény. Někteří si dokonce vypěstovali k číslům averzi a odmítají si je zapamatovat. Jedni tvrdí, že je to téměř nemožné, druzí, že to ani není nutné. Ti ostatní si myslí, že čísla v jejich životě hrají velmi malou roli a pamatovat si je nepotřebují, zvláště v době, kdy existuje řada technických pomůcek a nápověd.
- strategie a techniky pro zapamatování čísel,
- aritmetické řady,
- fonetické kódování,
- kódování do souhlásek - Parisův kód.
60. Paměť a učení
Držet krok s dobou a přílivem informací znamená učit se a studovat. Pokud jde o učení dobrovolné, ke kterému přistupujeme se zájmem, je to nanejvýš příjemná a uspokojující záležitost. Často však musíme nejprve překonat zásadní úkol – musíme se naučit učit a pracovat se studijními texty a informacemi. Velmi záleží na tom, jak k tématu přistupujeme, jak ho strukturujeme a členíme.
- metoda KCKKJZZ,
- metoda PQRST,
- metoda klíčových slov,
- nepoužívejte odborné termity, dokud je suterénně neovládáte!
61. Udržujte mozek ve formě. Stojí o to!
10 přikázání pro skvělou formu Vašeho mozku.
- Nakrmte ho!
- Dejte mu přivonět!
- Dejte mu zahrát!
- Nechte ho proběhnout!
- Používejte ho!
- Dopřejte mu klídek!
- Nechte ho vyspat!
- Rozesmějte ho!
- Neškoďte mu!
- Nechte ho dozrát!
62. Neurobní cvičení nebo raději mozkový jogging
Mens sana in corpore sano – zdravá mysl sídlí ve zdravém těle - říkali už staří Římané. Dnes víme, že toto pravidlo platí především obráceně. Jen když je pořádek v hlavě, cítí se dobře i tělo.
- neurobní cvičení,
- mozkový jogging,
- sporty pro mozek.
63. Procesní řízení
Seminář je určen manažerům, personalistům, auditorům i dalším specialistům zabývajícím se zaváděním procesního řízení organizace a zvyšováním její zákaznické organizace.
- druhy procesů,
- výkonová kritéria procesů,
- procesní uspořádání organizace, procesně homogenní organizační útvary,
- odpovědnost za procesy.
64. Prodejní dovednosti
Videoseminář je zaměřen na jednu z nejpodstatnějších prodejních dovedností, schopnost formulovat nabídku zajímavým, poutavým a nákupní chování podněcujícím způsobem. Posluchač se bude učit formulovat nabídku tak, aby byla lákavá z pohledu zákazníka.
- proč lidé nakupují,
- nákupní motivy,
- zlaté pravidlo,
- typy zákazníků a klientů.
65. Efektivní tým
Vytváření a vedení týmů představuje důležitou součást manažerských schopností. Cílem semináře je vysvětlit úkoly vedoucího při tvorbě a řízení týmů, upozornit na hlavní předpoklady úspěšnosti týmu i omezení týmové práce.
- kdy je týmová práce vhodná,
- předpoklady týmové práce,
- úkoly manažera při tvorbě a vedení týmu,
- omezení týmové práce.
66. Telefonický kontakt s klienty
Efektivní telefonování je náročnou disciplínou vyžadující komunikační obratnost, koncentraci, preciznost... Videoseminář se zaměřuje na zásadní dovednosti potřebné pro efektivní telefonický dialog, zejména s klienty, a upozorňuje na nejčastější chyby při telefonování. Telefon je výborným pomocníkem pro spoluvytváření firemní kultury, image, pro šetření času; ale pouze v případě, že s ním pracujeme efektivně.
- než zvedneme sluchátko,
- kritická místa v průběhu hovoru,
- pasivní a aktivní hovor,
- techniky jednání - řízení dialogu,
- vyhodnocení hovoru.